De Total Company Scan is een professionele tool die aansluit op de dagelijkse vragen die leven bij ondernemers.
De Total Company Scan zet je aan het denken. Het maakt je creatief; het is de ideale sparring-partner en je krijgt inzichten om de volgende stap te zetten in je bedrijfsvoering. De Total Company Scan houd je een spiegel voor, zonder oordeel van anderen; dit alles wanneer jij er klaar voor bent. Het rapport helpt je om je gedachten te ordenen en te vormen om daarna acties te ondernemen. In wezen ben je je eigen consultant; je gaat sparren met jezelf. En dit proces geeft structuur en uiteindelijk meer omzet en rendement.
Beknopt, direct toepasbaar én werkbaar. En alles in een veilige omgeving. De Total Company Scan is onafhankelijk; alle website links, tips en verbeterpunten zijn gekozen met een niet commercieel oogmerk. Door de wisselwerking tussen wetenschap en praktijk biedt de Total Company Scan een geloofwaardig en toegankelijk platform voor ondernemers op zoek naar nieuwe inzichten en resultaten.
Elke ondernemer kan met de Total Company Scan meerdere verbeteringen uitvoeren met de acties die worden voorgesteld.
Na het invullen van de vragenlijst krijg je een onderzoeksrapport. Een managementboek als het ware; maar dan wel een managementboek/naslagwerk speciaal op jou en jouw organisatie gericht. Op ieder gewenst moment is het onderzoeksrapport te raadplegen. Met de toegezonden vouchercode kan je een jaar lang het onderzoeksrapport digitaal inzien of uitprinten.
De Online business scan gebaseerd op wetenschap en praktijk. Veilig en onafhankelijk.
De 8 hoofdcategoriën en 43 variabelen:
Organisatie en samenwerken
+ 9 variabelen
Vaardigheden en/of je persoonlijke situatie
+ 7 variabelen
De harde vraag
+ 3 variabelen
Werkomgeving, werksfeer en werkcultuur
+ 4 variabelen
Marktinzicht, concurrentie en communicatie
+ 6 variabelen
Positie in de markt
+ 4 variabelen
Reflectie en brainstormen hoe te innoveren
+ 5 variabelen
Accountant / Financieel inzicht
+ 5 variabelen
Krijg inzicht & focus
We analyseren de kerngebieden van je bedrijfsvoering: financiën, marketing, innovatie, strategie, ondernemer en de organisatie als geheel. We zijn in staat om potentiële gevaren en knelpunten te identificeren.